Omvändelse i Pingstkyrkans tro – ebok

pi_eb18_650Begreppsförvirring
Den kristna tron är full av begrepp som inte är helt enkla att förstå utan förkunskap eller förklaringar. Ett av dem är ordet ”omvändelse” som är så centralt i kristen tro. Hur förstår man ordet inom pingstkyrkan? Vad betyder ”frälsning”? Hur fungerar bönen, vad är bön för någonting? Varför är det viktigt att bekänna sin ”synd” och vad betyder det? Och hur är det med jämlikheten mellan man och kvinna inom pingst? I raden av korta men viktiga förklaringar av centrala begrepp inom den kristna tron som ”Teologiska nätverket i Pingst” har publicerat, har man nu kommit till ”Omvändelse och frälsning”, ”Bönen”, ”Om någon syndar” och ”Här är man och kvinna”. Det handlar om små skrifter som försöker förklara hur man i pingstkyrkan förstår bibelns texter i ämnena.

Eböcker
Tidigare har Pingst gett ut en samlingsbok med ganska många förklaringar av trons begrepp under namnet ”Trons hemlighet”. Det är ingen brist på ord och begrepp som behöver förklaras och förtydligas eftersom betydelsen av begrepp i bibeln lätt grumlas och missförstås om läsaren/lyssnaren saknar tillräcklig förkunskap. Vilket är fallet hos de flesta i samhället idag. Så Teologiska Nätverket i Pingst har fortsatt sitt arbete med att reda ut begreppen. Det finns således fler småskrifter i ämnet.

Det nya som nu skett är att man nu publicerar de senaste i serien som eböcker – dvs. PDF:ar som du kan köpa från PINGST.SE – webbshop för en liten slant. När du betalat för böckerna, (ca 2,50€/st), får du en orderbekräftelse per epost där du sedan hittar en länk till boken som du då kan ladda ner/spara som PDF på din dator, telefon eller läsplatta. För den som gärna bär med sig böcker i telefonen är det här en smidig lösning – billigt, snabbt och alltid med i fickan.

Det finns mycket intressant och läsvärt på webbportalen Pingst.se – och möjlighet att köpa en hel mängd produkter, inget minst böcker i pingst-teologi, från webbshoppen.

pi_se_650

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: